مزیتهای راه اندازی فروشگاه اینترنتی چیست؟

توسعه رسانه های دیجیتال قابلیت های جدیدی را هم برای مشتری و هم برای شركت های خلق كرده است. قابلیتهایی که تجارت و خرید و فروش کالا و خدمات و کسب درآمد را از شکل سنتی خود کاملا جدا کرده و دنیای تازه را به روی تاجران باز کرده است.
قابلیت هایی که فعالان این عرصه را قدرتمند تر از همیشه کرده است و نبوغ و خلاقیت می تواند در این عرصه کسب و کارتان را متحول نماید و در کمترین زمان فراتر از تصوراتتان پیشرفت نمایید. مطالعه سرگذشت بزرگان تجارت الکترونیک دنیا شاهد این توانمندی تجارت الکترونیک می باشد. تجارت الکترونیک در حال تبدیل شدن به یکی از ملزومات اصلی در هر کسب و کاری شده است و می توان انتظار داشت در آینده ای نزدیک جایگزین بازار سنتی گردد.

از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد :

1- افزایش چشمگیر قدرت خریدار ،حق انتخاب ، مقایسه آسان:
امروزه تنها با یك كلیك، خریداران می توانند رقبا و محصولاتشان را با هم مقایسه كرده و پاسخ های خود را در كسری از ثانیه دریافت كنند. دیگر نیازی به رانندگی تا فروشگاه و پارك، انتظار در صف اتوبوس و جر و بحث با فروشندگان نیست.
حتی در مواردی می توانند قیمت های درخواستی خود را تعیین كنند (مثلادر مورد هتل و بلیت هواپیما) تا عرضه كنندگانی كه می توانند شرایط خریدار را فراهم كنند با او تماس بگیرند، به عبارتی به یك مناقصه دست بزنند. خریداران می توانند با دست به دست دادن به دیگران و افزودن حجم خریدشان، از تخفیف بیش تری بهره مند شود.

2- دسترسی به انواع بیش تری از كالاها و خدمات:
امروزه خریداران می توانند تقریبا هر آنچه را كه می خواهند از طریق اینترنت سفارش دهند (در كشور خودمان هم مسیر توسعه تجارت و كسب و كار اینترنتی به این هدف تمایل دارد) به عنوان مثال آمازون دات كام (Amazon.com) خود را بزرگ ترین فروشگاه كتاب با بیش از سه میلیون جلد كتاب معرفی می كند; شرایطی كه هیچ فروشگاه كتاب فیزیكی نمی تواند از پس آن برآید. به علاوه، خریداران قادرند این كالاها را از سرتاسر جهان سفارش دهند.

3- كسب اطلاعات فراوان در مورد همه چیز:
خریداران می توانند تقریبا تمامی روزنامه های جهان از اقصی نقاط آن را بخوانند و به دایره المعارف ها، فرهنگ های لغت، اطلاعات پزشكی، رتبه بندی فیلم ها، گزارشات مصرفی و بی نهایت منابع اطلاعات آنلاین دسترسی داشته باشند.

4- سهولت بیش تر در سفارش دادن، روابط متقابل و تحویل گرفتن سفارش:
مشتریان امروزی می توانند از خانه، دفتر كار و حتی از طریق تلفن همراه، به صورت 24 ساعته و در تمامی هفت روز هفته سفارشات خود را ارایه بدهند و در ضمن این محصولات در كم ترین زمان به دست آن ها می رسد.

5- قابلیت تبادل نظر در مورد محصولات و خدمات:
امروزه مشتریان می توانند با ورود به اتاق های گفت وگو (Chatrooms) در برخی حوزه های مورد علاقه مردم به مبادله اطلاعات و عقاید بپردازند.

6- توسعه کانال های اطلاعاتی و بازار فروش:
شركت ها می توانند كانال های اطلاعات و فروش جدیدی
(از طریق اینترنت) با دسترسی جغرافیایی گسترده تر ایجاد كنند تا از طریق آن به اطلاع رسانی و ترفیع محصولات و كسب و كارشان در سراسر ایران و حتی دنبا بپردازند. از مجرای به راه انداختن وب سایت، شركت ها می توانند محصولات، تاریخ و فلسفه كسب و كار، فرصت های شغلی و دیگر اطلاعات مورد علاقه بازدیدكنندگان را ارایه كنند. برخلاف آگهی ها و بروشورهای سابق، اینترنت به شركت ها این امكان را می دهد كه حجم زیادی از اطلاعات با کمترین هزینه را انتقال دهند.

Advertisements

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s